Od 1 kwietnia 2012r.obowiązuje ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011r. Nr 209, poz.1243 z późn. zm. ), która nałożyła nowe obowiązki m.in. na administrację samorządową. Ma na celu ułatwienie załatwiania niezbędnych spraw w urzędach osobom mającym trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się-niesłyszącym czy głuchoniemym.
CO ZROBIĆ, ŻEBY SKORZYSTAĆ Z POMOCY TŁUMACZA JĘZYKA MIGOWEGO? 1) należy wcześniej zgłosić wyznaczonemu pracownikowi Urzędu Miejskiego zamiar skorzystania z tłumacza; 2) zgłoszenia należy dokonać co najmniej na 3 dni przed terminem wizyty w urzędzie; 3) należy wskazać metodą komunikowania się. JAK ZGŁOSIĆ POTRZEBĘ TŁUMACZA JĘZYKA MIGOWEGO? 1) wypełnić wniosek o tłumacza języka migowego wg. ustalonego wzoru: -dostarczyć do siedziby Urzędu Miejskiego w Rzepinie, ul. Plac Ratuszowy 1; parter-Biuro Obsługi Interesanta-; -przesłać go mailem na adres:umg@rzepin.pl; -przesłać na nr faksu: 95 7596478; Wniosek jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w siedzibie Urzędu Miejskiego w Rzepinie- Biuro Obsługi Interesanta; 2) przez osobę trzecią telefonicznie pod nr telefonu : 95 7596254.